czwartek, 28 listopada 2013

Bombka decoupage w stylu retro krok po kroku

W przeciwieństwie do mojej drugiej połowy mi bombki w stylu retro, vintage czy też innym niż świąteczny bardzo się podobają.




Materiały użyte do zrobienia bombki:

  • styropianowy medalion
  • biała farba arylowa
  • rozcieńczony klej Wikol
  • papier ryżowy
  • bitum
  • lakier Vidaron
  • lakier w spray-u błyszczący
  • klej z brokatem czerwony
Sposób wykonania: 


  1. Lekko spiłowała i wyrównałam styropian 
  2. Dwukrotnie pomalowałam a w zasadzie tapowałam (czyli gąbeczką z farbą "opukiwałam" styropian) 
  3. Wydarłam wzór z papieru ryżowego 
  4. Wydarty papier przykleiłam do styropianu klejem Wikol ( klej rozprowadzałam bezpośrednio na wzorze )
  5. Dół i boki bombki w celu postarzenia lekko pociągnęłam bitumem (odrobione bitumu wyjęłam na plastikowy talerzyk, małym pędzelkiem namalowałam kreseczki w miejscach, które chciałam postarzyć po czym roztarłam bombeczką )
  6. Dwa razy zabezpieczyłam lakierem Vidaron, w razie powstania zacieków można lekko zeszlifować - ja używam kostki ściernej numer 240.
  7. Żeby bombka się lśniła popsikałam ją lakierem w spray-u
  8. Ostatni etap to ozdabianie klejem brokatowym 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz