czwartek, 6 listopada 2014

Portugalskie tarty z nadzieniem budyniowym




Przeglądając mój ulubiony portal: pomysłowi.net moją uwagę przykuła pewna inspiracja, której twórczynią jest Asia. Z racji tego, że byłam w Portugalii i jadłam ich przysmak wydaje mi się, że ten zaproponowany przez Asię będzie równie smaczny. Nawet nie zdawałam sobie sprawy, że przygotowanie tego smakołyku może być takie proste.

Składniki:
2 opakowania cista francuskiego (razem 600g )
500 ml mleka,
skórka z cytryny,
laska cynamonu,
60 g mąki,
500 g cukru,
250 ml wody,
7 żółtek,

masło do wysmarowania foremek

Przygotowanie:
Dwa płaty ciasta francuskiego nałożyć na siebie, delikatnie przewałkować, zwinąć z rulon dłuższym bokiem i pokroić na 18-20 równych kawałków. Ciastem wykleić wysmarowane masłem foremki do babeczek. Wyklejać począwszy od dna i kontynuując po bocznych ściankach do górnej krawędzi. Mąkę rozrobić w niewielkiej ilości mleka, a resztę mleka zagotować z laską cynamonu i skórką z cytryny. Po zagotowaniu mleka dodać mąkę rozpuszczoną w mleku i dalej gotować, cały czas mieszkając, aż do zgęstnienia, po czym wyłączyć grzanie. Do rondelka wlać wodę i dodać cukier, zagotować i gotować jeszcze przez 3 minuty. Następnie syrop wlewać stopniowo do masy mlecznej, cały czas mieszając i na końcu przecedzić przez durszlak (będą grudki). Lekko przestudzić, dodać żółtka i dobrze wymieszać. Masę budyniową wlać do wyklejonych ciastem francuskim foremek do 3/4wysokości. Piec w piekarniku nagrzanym na 250°C przez 17 minut. Podawać posypane cukrem pudrem i cynamonem. Z cukru pudru można zrezygnować, bo ciasteczka są przesłodkie :)

Źródło: http://delicioustitbits.blogspot.com/

1 komentarz: