wtorek, 7 października 2014

Sentymentalny powrót do przeszłości ....

Wiem, wiem zdjęcie pozostawia wiele do życzenia ale tylko takie znalazłam.

Ozdobione przedmioty były moimi pierwszymi małymi dziełami dekupażowymi, dedykowanymi specjalnie dla mojej kochanej Mamusi.

Teraz jak na nie patrzę to zrobiła bym je troszkę inaczej ale i tak uważam, że mają swój urok i ślicznie zdobią miejsce, w którym się znajdują.



A teraz coś więcej n temat samych przedmiotów.

Obrazeczki 

Bardzo prosta sprawa a efekty naprawdę zadowalające i przy odpowiednim dobraniu serwetki ozdobią każde miejsce.

Użyte materiały:

Podkładka sklejkowa, ważne żeby była w kwadracie wymiary18 x 18 cm. 

http://e-plastyk.com.pl/pl/p/PODKLADKA-SKLEJKOWA-18-x-18-cm/591

Serwetka - oczywiście wedle uznania

Klej wikol - kupiony w markecie Leroy 

Lakier do drewna  vidaron - kupiony w markecie Leroy satynowy połysk

Zaczep do obrazków - kupione również w markecie budowlanym.
http://www.leroymerlin.pl/artykuly-metalowe/haczyki-i-zawieszki/zawieszki-i-zaczepy-do-obrazow/blaszka-uszkowa-do-ram,p9448,l2192.html

Biała farba 


Sposób ozdabiania:

  1. Obrazek lekko przeszlifowałam, papierem ściernym 160
  2. Całość przemalowałam białą farbą akrylową 
  3. Po wyschnięciu farby na całość nałożyłam dość grubo nierozcieńczony klej wikol
  4. Po całkowitym wyschnięciu kleju, na podkładce rozłożyłam całą serwetkę (oczywiście tylko wierzchnią warstwę), na serwetkę położyłam papier do pieczenia ciasta tak żeby przykrywał całą serwetkę - a teraz czas na żelazko. 
  5. Żelazko rozgrzewam na dwie kropki oczywiście bez pary i ok. 2 minut prasowałam. Co jakiś czas sprawdzam czy już wszystko się przykleiło, widać to doskonale.
  6. Niepotrzebna części serwetki "spiłowałam" papierem ściernym o gramaturze 160 - zawsze z góry do dołu.
  7. Na koniec pracę zabezpieczyłam jedna warstwą lakieru.
  8. Blaszkę przyklejam klejem na ciepło, oczywiście można wykorzystać inny klej ale równie dobrze sprawdza się masa mocująca, którą zresztą często wykorzystuję do innych prac. http://www.ceneo.pl/1943566
Ot i mamy, małe proste a cieszy :).

Miłej zabawy ...

Ciąg dalszy nastąpi :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz